Od vize k realizaci
Společnost REUS vznikla jako myšlenka posílení významné skupiny Oldenbourg Gruppe, která se zrodila již v letech 1998-2000 v hlavách průkopníků a vizionářů. Společnost Oldenbourg byla v té době dominantním subjektem v oblasti polygrafického průmyslu v Německu. Takové postavení vybudovaly celé generace rodu Oldenbourgů, jejichž někdy až archaické portréty dlouhá léta zdobily foyer sídla společnosti v přilehlé čtvrti Mnichova Heimstetten.
Vojenský areál v Plzni na Borech nabídl z hlediska logistiky přímo strategickou pozici pro realizaci původního záměru. Totiž vybudovat silnou společnost, která by posílila dosavadní pozici skupiny Oldenbourg Gruppe v Evropě a dominovala svou kapacitou a technologickým zázemím v oblasti polygrafie v České republice. Výstavba začala 1.1.2001 položením základního kamene, který dodnes zdobí prostory recepce. REUS konečně spatřila světlo světa! Už to nebyl jen projekt, byl to v té době svého druhu gigant na Borských polích.
Opravdu silný hráč v poli
V prvních letech
se výroba členila do dvou základních úseků. Na komplexní polygrafii od tisku
až po zhotovení různých druhů knižní vazby (pracovně nazývaný KNIHA) a na post
- tiskovou výrobu (KATALOG), kde se zpracovávaly lepené brožury typu V2 s měkkými
deskami. Tady šlo především
o velkokapacitní zpracování reklamních katalogů.
Tisk zajišťovaly dvě
linky MAN Roland Lithoman II. Úsek KNIHA byl komplexně vybaven jak pro měkké
tak pro pevné vazby a to lepené i šité. Polovina areálu skýtala zázemí pro
skládací a deskovací stroje. Na ně navazovaly dvě lepicí linky TRENDBINDER a dále
pak šicí a do desek zavěšovací linky. Především na šicích linkách dominovaly
v obsluze strojů ženy. Bylo to snad dáno titěrnou prací
s nitěmi?
Další část rozlehlé haly sloužila k produkci katalogů. Tu zajišťovaly
v roce 2005 už 4 velké snášecí a lepicí linky NB4, NB5, Corona 18 a Corona 24 dodávané
společností Müller Martini.
Cesta k samostatnosti
Od knihy ke katalogům
Rok 2005 se stal
dalším milníkem v životě REUSU. Koncern Oldenbourg Gruppe zanikl. Zájem o REUS projevil koncern SCHLOTT. S nástupem této skupiny (Schlott Gruppe)
se výrazně změnilo portfólio výroby. Produkce v úseku KNIHA se zrušila.
Vize byla jasná: dominovat na trhu kapacitou a objemem výroby v oblasti
katalogů. Tisk ovšem nezůstal tak úplně
v pozadí. Jako první v této oblasti se zde instaloval 72-stránkový rotační čtyřbarvový tiskový stroj MAN Roland Lithoman IV 72S. V této době se také rodí první zájem o personalizované
produkty. Nastává boom a poptávanou kapacitu
v následujících letech už zajišťují
celkem dva stacionární systémy na personalizaci společnosti BUSKRO, kazetový systém HP od společnosti Kirk - Rudy a mobilní kazetový
JetEngine GUI.
V roce 2011 ovšem i gigant jako Schlott vyklízí bitevní pole a spolu s ním končí také technologie offsetového tisku v REUSU. Takový byl dopad ekonomické krize. Novým vlastníkem se stává společnost STARK. Byl to opravdový skok od oboru personalistiky k polygrafii, ale REUS společně s dceřinou společností DVN Media i nadále sytily trh dalšími milióny různých produktů. Technologický rozvoj se ovšem zpomalil. V letech 2011 až 2014 to bylo jen váhavé období nad otázkami: "Co s tím?"
Na vlastních nohách
Průlomový byl právě
rok 2014. Zřejmě REUS i DVN dozrály natolik, že mohly přerušit dosavadní střídavé
mateřské vazby a postavit se v Evropě samy na vlastní nohy. Tady se začala
historie ryze české společnosti. Zejména otázka reengineeringu začala být žhavým tématem. Investuje se do
technologií, vědění i nových trendů. Dochází opět k rozvoji v oblasti tisku
tentokrát v digitální podobě.
Proces proměny společnosti opět nastartoval sérii investic v podobě
moderních inovací. S důrazem na rychlost a celkový objem výroby se zavádí velkokapacitní
linky FERAG a KOLBUS. V těchto
letech také enormně stoupl zájem o personalizované produkty, což si vyžádalo
nejen posílení týmu odborníků, ale také příslušného technologického vybavení. Nové
trendy v oblasti UV tisku zajistily linky AMICA
a RICOH, která navíc disponuje technologií oboustranné personalizace Read And Print.
Od roku 2020 stojí
společnost REUS na poli post - tiskového zpracování již sama. Její kondici nyní
posilují další technologická vybavení se zaměřením na efektivní a rychlé
zpracování sešitové vazby V1 jako je PRIMERA
MC14 a výkonný InkJetový systém MCS
Eagle 40 pro plnění náročných požadavků personalizace UV barvou. Nízkonákladové
úlohy nejen pro personalizaci podporuje v oblasti digitálního tisku
šestibarvový XEROX Iridesse s vyměnitelnými barevníky se zlatou, stříbrnou, bílou
barvou
a lesklým lakem.